Mielőtt elmerülnénk a statisztikákban, tisztázzuk, hogy mi az a podcast. Dióhéjban egyfajta online audio adást, digitális hang anyag sorozatot jelent. Maga a podcast név 2004-ben született az iPod és a broadcast szavak összeolvadásával. A podcast csatornák jellemzően egy adott téma köré épülnek és rendszeresen tesznek közzé új adásokat, epizódokat. A videóval vagy a blogbejegyzéssel ellentétben a podcast nem tartalmaz vizuális elemet, ily módon sokkal könnyebb fogyasztani – út közben, házimunka végzése vagy edzés során, vagy akár csak pihenésképp. Most, hogy átvettük az alapokat, belemerülhetünk a legfrissebb statisztikákba, amit vállalkozóként sem árt ismerni.
Jelenleg mintegy 1 750 000 podcast csatorna és több mint 43 millió epizód közül válogathatunk és egyre több a magyar nyelvű csatorna is! (Podcast Insights, 2021) Jól szemlélteti a növekedést, hogy 2018-ban még csak 550 000 podcast csatorna létezett az Apple alkalmazásában. Ezek a statisztikák is alátámasztják azt a tényt, hogy a podcastek lassan mainstreammé válnak. Becslések szerint az Egyesült Államok lakosságának 75 százaléka már tisztában van azzal, hogy mit jelent a podcast - a 2018-as 64 százalékkal szemben (Infinite Dial 2020).
Az összes amerikai otthon mintegy fele rendszeres podcast hallgató, ami több mint 60 millió háztartást jelent. (Nielsen Q3 2017 Podcast Insights) Ami a demográfiájukat illeti, a hallgatók 51% -a férfi, a havi rendszerességgel hallgatók 45%-ának háztartási jövedelme meghaladja a 75 ezer dollárt (szemben a teljes népesség 35%-ával), 27%-uk pedig felsőfokú végzettséggel rendelkezik (szemben a lakosság 19%-ával). A podcast hallgatók tehát iskolázottabbak és magasabb jövedelemmel rendelkeznek.
Míg egyesek a számítógépükön található böngészőben hallgatnak podcasteket, a többség mobilalkalmazásokat használ erre. Éppen ezért a hordozható eszközök messze a legnépszerűbb eszközök podcast hallgatáshoz.
A podcast hallgatás 49% -a otthon történik, ami enyhe csökkenést jelent a 2017. évi 51% -hoz képest. 22% vezetés közben (járműben) hallgat, csakúgy, mint 2017-ben. Ugyanakkor a rendszeresen hallgatók körében jóval gyakoribb az otthonon kívül – utazás közben, munkában, edzés közben – történő hallgatás.
A podcast hallgatók sokkal aktívabbak minden közösségi média csatornán (94% legalább egyben aktív - szemben a teljes lakosság 81% -ával). Érdekes továbbá az is, hogy a podcast hallgatók nagyobb valószínűséggel követnek vállalatokat és márkákat a közösségi médiában, nagyobb valószínűséggel fizetnek elő Netflixre, vagyis kevésbé valószínű, hogy tévés reklámmal találkoznak. 69% jelezte, hogy egy podcast hirdetés hívta fel a figyelmét egy új termékekre vagy szolgáltatásra.
Felmérések szerint Dél-Korea a világelső az elmúlt hónapban podcast-ot hallgató lakosság arányát tekintve, ami náluk 58%, őket követi Spanyolország és Svédország.
Stúdiónk a harmadik kerületben van. Elhelyezkedésének köszönhetően mind tömegközlekedéssel mind pedig autóval jól megközelíthető. Stúdió bérléskor zárt parkolót biztosítunk ,valamint a kialakításanak köszönhetően teljesen szeparáltan megközelíthető és a munkatársaink is külön helyiségekben vannak. Így minden feltétel biztosított az érintkezés mentes gyártáshoz. Felvétel alatt energiaital, kávé, tea, ásványvíz és wifi használat biztosított!